Expert achiziții publice

Durata curs: 1,5 luni
Nivel pregatire: Învățământ superior cu diplomă de licență
Locatie: online

EXPERT ACHIZIȚII PUBLICE

 

  • COD COR 242116
  • Tarif – 1200 lei

 

Cursul se susține online, prin aplicația ZOOM.

Ocupația de expert achiziții publice se adresează persoanelor fizice care planifică, pregătesc, derulează și evaluează performanța achizițiilor publice efectuate de organizații care îndeplinesc rolul de autorități sau entități contractante, conform normelor legale în vigoare.

Expertul în achiziții publice este un profesionist care coordonează sau, după caz, participă sau acordă consultanță cu privire la: planificarea, monitorizarea și evaluarea performanței portofoliului achizițiilor publice (al unei autorități sau entități contractante, sau a unui părți a portofoliului); planificarea procesului de achiziție publică; derularea procedurilor de achiziție publică; aspecte specifice ale managementului contractului de achiziție publică; evaluarea rezultatelor și modului de derulare a procesului de achiziție publică.

Competențe profesionale dobândite ca urmare a absolvirii programului de formare:

  • Planificarea portofoliului de achiziții publice (înțelegerea și aplicarea corectă a conceptelor din domeniul managementului portofoliului de achiziții publice)
  • Derularea etapelor procesului de achiziție publică (înțelegerea și aplicarea corectă a conceptelor relevante cu luarea în considerare a interacțiunilor dintre etape)
  • Înțelegerea și aplicarea corectă a normelor juridice ce guvernează achizițiile publice
  • Utilizarea sistemelor și instrumentelor electronice în derularea achizițiilor publice
  • Utilizarea cerințelor, instrumentelor și tehnicilor ce susțin obiective de dezvoltare durabilă în achizițiile publice
  • Utilizarea cerințelor, instrumentelor și metodelor prin care se pot achiziționa soluții inovative
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor din domeniul managementului categoriilor de produse, servicii și lucrări
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor relevante în legătură cu managementul relațiilor cu contractanții actuali și potențiali
  • Evaluarea necesităților (înțelegerea și aplicarea conceptelor relevante)
  • Cercetarea și analiza pieței relevante achiziției
  • Elaborarea strategiei de contractare
  • Elaborarea caietului de sarcini/ documentului descriptiv al obiectului achiziției
  • Elaborarea documentației de atribuire
  • Evaluarea ofertelor (cunoașterea și aplicarea conceptelor specifice evaluării ofertelor)
  • Utilizarea negocierii în cadrul achizițiilor publice (înțelegerea și aplicarea strategiilor și conceptelor de negociere în achizițiile publice, cu respectarea principiilor achizițiilor publice și a standardelor etice și de integritate)
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice managementului de contract în domeniul achizițiilor publice
  • Verificarea și acceptarea rezultatelor contractului, efectuarea plăților
  • Evaluarea performanței procesului de achiziție publică
  • Soluționarea și medierea disputelor în atribuirea și implementarea contractului
  • Adaptarea la schimbare prin aplicarea conceptelor specifice managementului schimbării
  • Utilizarea capacității de analiză și sinteză și a gândirii critice în achizițiile publice
  • Utilizarea eficientă a tuturor formelor de comunicare profesională
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor de etică, integritate și conformitate în achizițiile publice
  • Colaborarea, conlucrarea pentru realizarea sarcinilor și obiectivelor de serviciu în domeniul achizițiilor publice
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice managementului relațiilor cu factorii interesați în procesul de achiziții (identificarea și analiza factorilor interesați, asigurarea comunicării și dezvoltarea relațiilor cu aceștia)
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice de management al echipei și de leadership
  • Conștientizarea mediului organizațional al autorității contractante (înțelegerea structurii administrative, conștientizarea culturii organizaționale a autorității/entității contractante și poziționarea funcției de achiziții în acest context)
  • Înțelegerea și aplicarea abordărilor, conceptelor și instrumentelor de management de proiect în procesele de achiziție publică
  • Orientarea către performanță (înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice orientării către performanță)
  • Înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice pentru controlul intern și managementul riscurilor în achizițiile publice

 

Informații suplimentare

Cursurile se desfășoară în regim de seral și încep, în orice perioadă a anului, în momentul în care se completează o grupă de minim 15 persoane. Înscrierile sunt considerate oficiale numai după depunerea dosarului cu actele necesare înscrierii la secretariatul IDRU (copie C.I., copie certificat de naștere, copie certificat de căsătorie – în cazul schimbării numelui, copie ultima diplomă de studii) sau sunt transmise prin e-mail. Nu se percepe taxă de înscriere și taxă de examinare. Cursul se achită în două tranșe egale, prima tranșa se achită la începerea cursului, iar tranșa a doua se achită până la data examenului de absolvire. Certificatele/diplomele de absolvire/calificare se ridică individual de către absolvenți, iar la eliberare se achită suma de 20 lei reprezentând contravaloarea certificatului. 

Absolvenţii cursurilor primesc Certificate de Calificare/Absolvire, eliberate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale şi Ministerul Educației Naționale, cu recunoaștere la nivel național și internațional.

Informații suplimentare puteți obține la numărul de telefon 0788498223 sau pe e-mail office@idru.ro.